وبلاگ رسمی مجتمع فنی باران علوم

شرح بعضی از مطالب در وبلاگ خواهد بود.

وبلاگ رسمی مجتمع فنی باران علوم

شرح بعضی از مطالب در وبلاگ خواهد بود.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSS) در اسلامشهر

يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSS)

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSS) در اسلامشهر

مجتمع آموزشی باران یکی از بهترین آموزشگاه های اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSS) در اسلامشهر می‌باشد. ما در مجتمع آموزشی باران تمام تلاشمان را می‌کنیم که با استفاده از استادانی متخصص به بهترین نحو اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSS) را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به طور کلی، اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSS) دو ابزار بسیار مهم در طراحی صفحات وب هستند. اجازه بدهید به شما توضیح دهیم:

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSSدر اسلامشهر

اچ تی ام ال (HTML) چیست؟

  • HTML (Hypertext Markup Language)

اچ تی ام ال (HTML) یک زبان نشانه‌گذاری است که برای ایجاد ساختار یا قالب صفحات وب استفاده می‌شود. با استفاده از تگ‌ها (Tag)، قالب اصلی صفحات وب را پیاده‌سازی می‌کند. هر کدام از این تگ‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و باعث نمایش دقیق عناصر در صفحات وب می‌شوند. اچ تی ام ال (HTML) به عنوان اسکلت اولیه صفحات وب عمل می‌کند.

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSSدر اسلامشهر

سی اس اس (CSS) چیست؟

  • CSS (Cascading Style Sheets)

سی اس اس (CSS) یک زبان استایل‌دهی می‌باشد که برای زیبایی یا صفحه‌آرایی وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از CSS، می‌توانید رنگ، اندازه، محل قرارگیری متن و تگ‌های تعریف‌شده در اچ تی ام ال (HTML) را تعیین کنید. تغییرات در ظاهر صفحات وب، مانند تعیین رنگها، قرارگیری عناصر، فونت و اندازه فونت، تصاویر و… با استفاده از CSS انجام می‌شود.

مجتمع آموزشی باران با دوره ی آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSSدر اسلامشهر می‌تواند به شما در تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس وب حرفه‌ای (فرانت‌اند) کمک کند. این دوره کاربردی به شما کمک می‌کند تا به راحتی بر هر دو زبان تسلط پیدا کنید و مهارت‌های یادگرفته‌شده را در پروژه‌های خود به کار ببرید. اگر به دنیای جذاب طراحی وب علاقه‌مند هستید، این دوره می‌تواند ابتدایی‌ترین قدم در مسیر یادگیری شما باشد.

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSSدر اسلامشهر

تاریخچه اچ تی ام ال (HTML):

اچ تی ام ال (HTML) یک زبان توصیف ساختار صفحه‌های وب است. تولد اچ تی ام ال (HTML) به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد. در آن زمان، یک تیم حرفه‌ای از مرکز اروپایی تحقیقات هسته‌ای (CERN) به رهبری فردی به نام تیم برنرز، یک زبان ساده ابداع کردند که با آن می‌توانستند اطلاعات را روی وب ایجاد و ارائه کنند.

این زبان ساده با پنج نسخه ارائه شد، که امروزه استانداردترین و بهترین نوع آن‌ها نسخه‌ی پنجم آن است. اچ تی ام ال (HTML) زبانی برای نشانه‌گذاری ابرمتن (فرامتن) است و اساساً برای ساختارمند کردن اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار (نظیر عنوان‌ها، تصاویر، فهرست‌ها، بندها و جداول) به کار می‌رود. از سوی دیگر، اچ تی ام ال (HTML) را نباید به عنوان زبانی برای صفحه‌آرایی یا نقاشی صفحات وب به کار بُرد؛ این وظیفه اکنون بر دوش فناوری‌های دیگری همچون سی اس اس (CSS) است.

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSSدر اسلامشهر

تاریخچه سی اس اس (CSS):

سی اس اس (CSS) در سال ۱۹۹۶ توسط Håkon Wium Lie و Bert Bos ارائه شد. – ایده اصلی پشت ساخت این زبان، جداسازی محتوا (Content) از طرح بندی (Presentation) بود. قبل از سی اس اس (CSS)، طراحی وب‌سایت‌ها با استفاده از جداول (Tables) و تگ‌های اچ تی ام ال (HTML Tags) صورت می‌گرفت. با سی اس اس (CSS)، طراحان می‌توانستند طرح بندی صفحات را به طور مستقیم با استفاده از این زبان تعیین کنند، بدون نیاز به تغییر در محتوا.

به طور خلاصه، اچ تی ام ال (HTML) برای نشانه‌گذاری ابرمتن و ساختاردهی به محتوا استفاده می‌شود، در حالی که سی اس اس (CSS) برای طراحی و ظاهر صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دو زبان با هم ترکیبی قدرتمند برای ساخت وب‌سایت‌ها ایجاد می‌کنند. 

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSSدر اسلامشهر

آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML & CSSدر اسلامشهر

ارتباط با مجتمع باران

شماره های تماس:

  • 021-56360015
  • 021-56366212

آدرس :

اسلامشهر, ایستگاه نوری, کوچه طهماسبی, مجتمع فنی باران, پلاک 16

  • حسن نوروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی